خلاصه جلسه ۳۳

 

ادامه هفتمین علت مستقیم بیماری : حسد و چشم زخم

  • بیماری‌ای که از سنخ چشم زخم است باید از همان سنخ (پرتو یا رقیه یا ذکر و . ) درمان شود
  • وقتی فرزندان جعفر طیار را به پیامبر وارد کردند ایشان فرمودند که اینان چرا اینقدر ضعیف هستند و گفته شد که ایشان زود چشم می‌خورند
  • سُقم: بیماری که دوام داشته باشد
  • بیماری چشم زخم بلافاصله بعد از چشم زدن محقق می‌شود. زود اتفاق می‌اُفتد
  • بیماری‌هایی که منشا چشم زخم است خطرناک است و ممکن است منجر به مرگ شود
  • حدیث ا ز رسول خدا ص: رُقیِّه نیست مگر بر سه چیز:۱-مار گزیدگی یا عقرب گزیدگی یا موارد گزیدگی  ۲-چشم زخم ۳-خونریزی که بند نمی‌آید
  • رقیه: یه جور دعایی که کلمه رقیه درآن هست. (مثل: ارقیک یا بسم الله ارقیک و .
  • پلاکت خون هست که موجب بد آمدن خونریزی هست و اگر تعداد پلاکت خون کم باشد خون انعقاد نیافته و بند نمی‌آید
  • احتمال هست که رابطه‌ای بین چشم‌زخم و بیماری خونی باشد.
  • احتمال دارد که رابطه‌ای بین چشم زخم و ضعف بدن باشد(بخاطر روایات پسران جعفر طیار که گفته شد اینها زود چشم می‌خورند)
  • احتمال دارد که رابطه‌ای بین چشم زخم و بیماری‌هایی که منجر به مرگ می‌شود باشد
  • روایت: دنیا پست است . چگونه پست نباشد درحالی که بهترین خلط آن خون است و در بهترین حالت خون ممکن است منجر به مرگ شد (قریب به مضمون)
  • احتمال است که رابطه ای بین بیماری های ناگهانی و چشم زخم باشد.
  • نکته: مثلا ممکن است کسی بگوید مدت‌هاست مریض نشدم  با این کلمه چشم بخورد و زود مریش شود
  • احتمال دارد که رابطه بین میگرن و چشم زخم باشد (تب یا سردرد)
  • فرض است که دعاهای پناه بردن به خدا در دفع چشم زخم مؤثر باشد (دعاهای رایج، پناه بردن نفس و همسر و پدر و مادر و دیگران از شر موارد متفاوت).  معروف آن ماشالله لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم (سه مرتبه) که بیشتر برای چشم زننده است ولی برای چشم خورنده هم ممکن است مفید باشد. نام خدا بردن مفید است
  • فرض است که یکی از موارد دفع چشم زخم سوره حمد و موذتین باشد
  • فرض است که چشم زخم به شخص خواب یا غافل سریعتر رخ میدهد تا انسان آگاه و هوشیار و اثر آن زودتر است. روایت هست که برای خواب مواردی را رعایت کنیم. معلوم است که انسان درحال خواب در معرض ضعف بیشتر است.
  • نکته: انسان غافل و خواب که متوجه نیست در معرض آسیب بیشتری است نسبت به انسان هوشیار
  • چشم زخم موج و پرتویی هست از چشم شخص چشم زننده(شاید تخلیه انرژی و الکتریسیته)
  • فرض است که اثر چشم زخم در بدن میماند و اثر آن مادی هست. و قابل لمس و درک و شهود است. حتی بعد از مرگ هم میتوان اثر آن را دید و از بین نمیرود. با دعا چشم زخم از بدن خارج می‌شود پس معلوم می‌شود که چیزی وارد بدن شده است که با دعا میخواهیم آن را خارج نماییم.
  • فرض است که هم چشم انسان و هم چشم جن می‌تواند به انسان چشم بزند
  • فرض است که بیماری چشم زخم بیماری سخت و درمان سخت است و باید سریع آن را درمان کرد زیرا ممکن است بر قضا سبقت بگیرد و بمیرد.
  • سوال کسی که کور است می‌تواند چشم بزند: در چشم زخم نَفْس تأثیر دارد و ممکن است این انرژی از نفس و مغز او ساتع شود. فکر هم می‌تواند فرکانس تولید نماید.(وقتی از چیزی خوشش بیاید یا به آن حسرت بخورد یا بشنود از موفقیت کسی)
  • البته چشم قابلیت ساتع کردن انرژی شدید را دارد.
  • روایت: حرمت حسد از امت رسول خدا ص رفع شده مگر اینکه بر زبان جاری نماید.(وقتی بر زبان جاری کرد این برای آن شخص ثبت می‌شود وگرنه اگر در دل و مغز باشد اثر ثبتی برای شخص ندارد)
  • با حسد نَفْس تنگ می‌شود
  • اگر به زبان جاری شود و در دل عبور کند و آرزو کرده باشد که این نعمت از انسان سلب شود می‌شود حسد وگرنه در سطح خفیف بوده و اثر کمتر خواهد داشت و آن را چشم زخم می‌نامند
  • زمانیکه که بر زبان جاری کند تأثیر آن می‌شود حتمی
  • روایت: مردم نگویند به چیزی که چقدر خوب یا خوشبحالت» مگر اینکه روزگار برای آن شیء روز بدی پنهان می‌کند. در این حدیث تکیه بر قول و سخن است، پس جاری شدن بر زبان خیلی مهم است.
  • پرتو از چشم ساتع و به بدن نفر مقابل وارد می‌شود و این پرتو که اسابت می‌کند مادی است. در روایت کلمه اسابت آورده شده است. پس مادی است که مانند گلوله اسابت کردنی است.
  • اگر چشم و زبان هردو باهم فرکانس ساتع کند پس آسیب به نفر مقابل حتمی است.(حسد به همراه چشم زخم که بر زبان و چشم و قلب و دل جاری شود)

 

هشتمین عامل بیماری: حسد

  • حسد: آرزو کردن سلب نعمت
  • حسد تیغ دولبه است. زیرا هم نفر حسود و هم نفر حسادت ورزیده شده آسیب می‌بینند. اول خود شخص آسیب می‌زند و بعد به نفر مقابل.
  • در چشم زخم که مقدمه حسد است، فقط نفر چشم خورده آسیب می‌بیند
  • اولین کاری که حسد می‌کند: عصبانی شدن شخص حسود.
  • روایت: حسود به قضا و قدر ناراحت و غضبناک و عصبانی است
  • دومین اثر حسادت: هَّم و غَم می‌آورد  و همواره اینچنین است و راحتی او سلب می‌شود
  • روایت: حسود راحتی ندارد
  • سومین اثر: زندگی حسود مکدر و تاریک میکند(دلتنگ و فشار نفس)
  • روایت:  از حسد دوری کنید که بر خود شخص هم ضرر دارد
  • حسد بدن شخص را می‌خورد و نابود می‌کند
  • روایت: سلامتی بدن از کم حسودی کردن است.
  • در آموزه ها آمده که به بالاتر از خودت نگاه نکن و به کمتر از خودت نگاه کن
  • روایت از امام علی ع: حسد بدن را بیمار میکند(بیماری سنگین و مزمن و سخت)
  • روایت از امام علی ع: حسد چیزی جز ضرر و غضب و ضعیف شدن قلب و بیماری بدن و ندارد. بدترین چیزی که قلب انسان تجربه می‌کند حسد است.
  • حسد هم قلب را بیمار می‌کند و هم بدن را بیماری می‌کند.
  • روایت: حسد سبب قلب درد است. پس شاید بیماری‌های قلبی معلول حسد است.
  • تجربه آقای تبریزیان: کسانی که خیلی به فکر داشته های دیگران اند به بیماری قلبی دچار می‌شوند.
  •  

طب اسلامی آیت‌الله عباس تبریزیان-دوره یکم-جلسه 34

طب اسلامی آیت‌الله عباس تبریزیان-دوره یکم-جلسه ۳۳

طب اسلامی آیت‌الله عباس تبریزیان-دوره یکم-جلسه 32

چشم ,زخم ,حسد ,روایت ,بیماری ,می‌شود ,چشم زخم ,است که ,فرض است ,ممکن است ,بر زبان

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

اخبار دیجیتال مارکتینگ بهشت دنیا میبد ؛ شهری به قدمت تاریخ تهران کلایمر آکادمی تخصصی ناخن آوا آموزشگاه زبان دانلود رایگان سریال ایرانی بهترین مشاوره خانواده،زنان،ازدواج،همسرداری،مهاجرت،حقوقی وتحصیلی مجید رحیمی حفاظ باغ